Post by usagigoya on Feb 12, 2021 15:25:23 GMT -5
Usagi Yojimbo: Bunraku ve Stan Sakai'den Diğer Hikayeler
Stan Sakai'nin Usagi Yojimbo'su uzun süredir hayranların favorisi. Burada Sakai'nin "koruma tavşanı" Miyamoto Usagi'nin (veya sadece Usagi'nin) dört farklı hikayede ilerlediğini görüyoruz. Üç bölümlük "Bunraku" ile başlayan Usagi, kendini şeytani bir kukla dramının ortasında bulur. Samuray arkadaşı Sasuke, Usagi'yi ölümsüz olmak için insanların "yaşam güçlerini" çalan şeytani kukla ustasından kasabayı kurtarma savaşına kaydeder.
Bu sayının ikinci öyküsü “The Hero” da Usagi, babasının evine yaptığı yolculukta onu korumak için ünlü bir yazar olan Lady Mura için geçmişteki koruma rolünü bir kez daha kucaklıyor. Leydi Mura'nın kocası, barış zamanında kazanılacak çok az zafer bırakan bir samuraydır, bu nedenle bir yazar olarak kazandığı başarılarla kocası kıskanç ve nefret etmeye başlamıştır. Babasını ziyaret ederken, kocasının tuttuğu çeşitli ödül avcıları onu yakalamak ve geri getirmek için gelir. Usagi ve Mura, kocası ile yüzleşmek için babasının evine gelir ve Leydi Mura geri alınır. Usagi evden ayrılır ve Mura'nın cesedine rastlar. Köye döndüğünde, Leydi Mura'nın işi daha da popüler hale gelir ve arkadaşları kocasını tebrik etmeye ve teselli etmeye gelir. Başarısı onu çılgına çevirir ve sonunda kendini öldürür.
Bu sayı özel bir 35. yıl dönümü baskısıdır, bu nedenle üçüncü hikaye aslında ilk Usagi hikayesi olan "Adaçigahara Goblini" nin yeniden gözden geçirilmesidir. Usagi, kendisini "Ronin" (usta olmayan bir samuray) yapan savaşın yerini hatırlıyor. Bir cin tarafından rahatsız edilen bir hanla karşılaşır. Usagi goblinle yüzleşir ve efendisinin ölümünden sorumlu olanın hain general olduğunu keşfeder. Nefret ve yozlaşma, generali kasabayı terörize eden bir cin haline getirdi. Usagi onunla savaşır ve sonunda düşmüş efendisinin intikamını alır.
Bu koleksiyonun son hikayesi "Higashi'nin Kılıçları" dır. Ödül avcısı Gen Usagi ve arkadaşı Stray Dog, Higashi klanının çalınan yadigarını kurtarmak için yola çıkar. Ödül için yadigarı teslim etmeye gittiklerinde, klanın efendisi öfkelenir, çünkü orijinal yadigârlar zaten iade edilmiştir, yani Usagi yanlış bir göreve yönlendirilmiştir. Hayatlarıyla kıl payı kurtulurlar ve Usagi sahte kılıçları yapan satıcının zekâsını yorumlar.
Bu sayı Usagi hayranları için özel bir zevktir. Sadece tüm bu yolculuğun başladığı Adachi Ovası'nı yeniden ziyaret etmekle kalmıyor, aynı zamanda onu renkli olarak deneyimliyoruz. Sakai, kısa süre önce IDW ile yayın yapmaya başladığında çalışmaları renkli görünmeye başladı. Hikaye renksiz başarılı olurken, Usagi'nin tuniğinin parlak mavisi ve canlı detaylar daha da fazla eğlence ve macera katıyor.
Sakai'nin bir anlatı içindeki ustaca zamanlama duygusu en iyi dövüş sahnelerinde gösterilir. Sakai çoğu zaman aciliyet hissini artırmak ve zamanı hızlandırmak için bir dizi hızlı, küçük panel kullanır.
Bunu takiben, ya "ağır çekim" öğesi olarak hareket eden bir dizi büyük panel kullanarak geçiş yapar ya da aşağıda görüldüğü gibi son olarak daha büyük bir panel oluşturmak için bir dizi panel kullanmaya devam eder. Sakai'nin bu panellerde duygu kullanması da önemlidir. Seçtiğim iki örnekte farklı öykülerden olsalar da duygusal kemer aynı. Usagi, savaşın ortasında acımasız bir savaşçıyken aniden yenilecekmiş gibi görünmeye başlar. Sakai, daha büyük panellerle savaşı yavaşlatarak gerginliği artırıyor, ancak sonraki sayfada sonunda kötülüğün üstesinden gelecek kahramanımız yeniden dirilmeye devam ediyor.
Sakai'nin bazı geçişleri, okuyucuya Usagi'nin bundan sonra nereye gideceğine dair kuşbakışı bir görünüm vererek, Sakai'nin kukla tiyatrosunun olduğu yere yavaş yavaş yaklaştığı "Bunraku" hikayesinde olduğu gibi sahneyi kurar.
Diğer geçişler, karakterlerle yapılan konuşma bir sonraki sahneye geçerken doğal olarak gerçekleşir. Çoğu zaman, Sakai önemli bir konuşma için bir sayfanın tamamını kullanır, ardından okuyucu bir sonraki sayfaya geçerken, sorunsuz ve akıcı bir şekilde hikayenin bir sonraki bölümüne geçer.
Sakai ayrıca zihinsel bir durumu belirtmek için bir paneldeki beyaz boşluktaki varyantları kullanır. Usagi'nin yaşadığı bir geri dönüş / rüya sekansının ardından Sakai, yolculuğuna devam ederken Usagi'yi tekrar gerçeğe dönüştürmek için panelden çıkarır.
Sakai'nin karakterlerinin büyük bir mesafe seyahat ederken konuştuğu birçok sahnede, bu hareketi belirtmek için birden fazla panelde sürekli bir arka plan kullanır. “Kahraman” da bulunan dizisi, Usagi ve Leydi Mura'nın konuşurken yolculuklarına devam etmelerinin en önemli örneğidir. Paneller arasında hareket ederken hareket net ve temizdir.
Usagi Yojimbo'nun hikayeleri her zaman bir çizgi roman okuyucusu olarak deneyimimin bir parçası olmuştur. Büyürken babam, "Ronin" in ne olduğu veya Sakai'nin kullandığı Japon hikaye anlatımının farklı yönleri gibi farklı anlamları açıklardı. Yolculuğunun farklı bölümlerinde Usagi'ye eşlik eden karakterler de hikayenin geneline katkıda bulunur. Çeşitli karakterlerin ahlaki ahlakı da çizgi romanın derinliğine katkıda bulunan takdire şayan bir özelliktir. Ustasız bir samurayın hırsızlıktan ya da bir haydutun hayatından kendisini geçindirmek için başvurması alışılmadık bir şey değildir, ancak Usagi sadık ve onurlu kalır. Onurlu karakterin teması, bir Ronin ödül avcısı olan Stray Dog'a da uzanıyor. Başıboş Köpek ilk bakışta oldukça kaba bir karakter gibi görünse de, okuyucu sonunda tüm ödüllerinin daha sonra desteklediği ve sevdiği bir yetimhaneye bağışlandığını öğrenir. Sakai'nin birkaç öyküsünün bu kısa incelemesinde, Usagi'nin saygın karakteriyle tanışıyoruz ve sonunda kahramanın dürüst, adil ve doğru olan yolu seçerse asla başarısız olmayacağını ortadan kaldırabiliriz.
Bu sayı renkli okumak için harika bir muamele olsa da, gerçek ustalık Sakai'nin hikaye anlatımında yatmaktadır. Ana karakter olarak antropomorfik bir tavşanla karıştırılan zamanlama ve duygusal tasvir duygusu, çeşitli Japon masallarını anlatmanın dahice bir yolu olduğunu kanıtladı. Kemerinin altında 35 yılı aşkın bir süredir (ve umarız çok daha fazlasının da gelmesi) Sakai, bir hikaye anlatıcısı ve sanatçı olarak saygı duyulan statüsüne kavuşur.
ichi.pro/tr/usagi-yojimbo-bunraku-ve-stan-sakai-den-diger-hikayeler-84181380909104
Stan Sakai'nin Usagi Yojimbo'su uzun süredir hayranların favorisi. Burada Sakai'nin "koruma tavşanı" Miyamoto Usagi'nin (veya sadece Usagi'nin) dört farklı hikayede ilerlediğini görüyoruz. Üç bölümlük "Bunraku" ile başlayan Usagi, kendini şeytani bir kukla dramının ortasında bulur. Samuray arkadaşı Sasuke, Usagi'yi ölümsüz olmak için insanların "yaşam güçlerini" çalan şeytani kukla ustasından kasabayı kurtarma savaşına kaydeder.
Bu sayının ikinci öyküsü “The Hero” da Usagi, babasının evine yaptığı yolculukta onu korumak için ünlü bir yazar olan Lady Mura için geçmişteki koruma rolünü bir kez daha kucaklıyor. Leydi Mura'nın kocası, barış zamanında kazanılacak çok az zafer bırakan bir samuraydır, bu nedenle bir yazar olarak kazandığı başarılarla kocası kıskanç ve nefret etmeye başlamıştır. Babasını ziyaret ederken, kocasının tuttuğu çeşitli ödül avcıları onu yakalamak ve geri getirmek için gelir. Usagi ve Mura, kocası ile yüzleşmek için babasının evine gelir ve Leydi Mura geri alınır. Usagi evden ayrılır ve Mura'nın cesedine rastlar. Köye döndüğünde, Leydi Mura'nın işi daha da popüler hale gelir ve arkadaşları kocasını tebrik etmeye ve teselli etmeye gelir. Başarısı onu çılgına çevirir ve sonunda kendini öldürür.
Bu sayı özel bir 35. yıl dönümü baskısıdır, bu nedenle üçüncü hikaye aslında ilk Usagi hikayesi olan "Adaçigahara Goblini" nin yeniden gözden geçirilmesidir. Usagi, kendisini "Ronin" (usta olmayan bir samuray) yapan savaşın yerini hatırlıyor. Bir cin tarafından rahatsız edilen bir hanla karşılaşır. Usagi goblinle yüzleşir ve efendisinin ölümünden sorumlu olanın hain general olduğunu keşfeder. Nefret ve yozlaşma, generali kasabayı terörize eden bir cin haline getirdi. Usagi onunla savaşır ve sonunda düşmüş efendisinin intikamını alır.
Bu koleksiyonun son hikayesi "Higashi'nin Kılıçları" dır. Ödül avcısı Gen Usagi ve arkadaşı Stray Dog, Higashi klanının çalınan yadigarını kurtarmak için yola çıkar. Ödül için yadigarı teslim etmeye gittiklerinde, klanın efendisi öfkelenir, çünkü orijinal yadigârlar zaten iade edilmiştir, yani Usagi yanlış bir göreve yönlendirilmiştir. Hayatlarıyla kıl payı kurtulurlar ve Usagi sahte kılıçları yapan satıcının zekâsını yorumlar.
Bu sayı Usagi hayranları için özel bir zevktir. Sadece tüm bu yolculuğun başladığı Adachi Ovası'nı yeniden ziyaret etmekle kalmıyor, aynı zamanda onu renkli olarak deneyimliyoruz. Sakai, kısa süre önce IDW ile yayın yapmaya başladığında çalışmaları renkli görünmeye başladı. Hikaye renksiz başarılı olurken, Usagi'nin tuniğinin parlak mavisi ve canlı detaylar daha da fazla eğlence ve macera katıyor.
Sakai'nin bir anlatı içindeki ustaca zamanlama duygusu en iyi dövüş sahnelerinde gösterilir. Sakai çoğu zaman aciliyet hissini artırmak ve zamanı hızlandırmak için bir dizi hızlı, küçük panel kullanır.
Bunu takiben, ya "ağır çekim" öğesi olarak hareket eden bir dizi büyük panel kullanarak geçiş yapar ya da aşağıda görüldüğü gibi son olarak daha büyük bir panel oluşturmak için bir dizi panel kullanmaya devam eder. Sakai'nin bu panellerde duygu kullanması da önemlidir. Seçtiğim iki örnekte farklı öykülerden olsalar da duygusal kemer aynı. Usagi, savaşın ortasında acımasız bir savaşçıyken aniden yenilecekmiş gibi görünmeye başlar. Sakai, daha büyük panellerle savaşı yavaşlatarak gerginliği artırıyor, ancak sonraki sayfada sonunda kötülüğün üstesinden gelecek kahramanımız yeniden dirilmeye devam ediyor.
Sakai'nin bazı geçişleri, okuyucuya Usagi'nin bundan sonra nereye gideceğine dair kuşbakışı bir görünüm vererek, Sakai'nin kukla tiyatrosunun olduğu yere yavaş yavaş yaklaştığı "Bunraku" hikayesinde olduğu gibi sahneyi kurar.
Diğer geçişler, karakterlerle yapılan konuşma bir sonraki sahneye geçerken doğal olarak gerçekleşir. Çoğu zaman, Sakai önemli bir konuşma için bir sayfanın tamamını kullanır, ardından okuyucu bir sonraki sayfaya geçerken, sorunsuz ve akıcı bir şekilde hikayenin bir sonraki bölümüne geçer.
Sakai ayrıca zihinsel bir durumu belirtmek için bir paneldeki beyaz boşluktaki varyantları kullanır. Usagi'nin yaşadığı bir geri dönüş / rüya sekansının ardından Sakai, yolculuğuna devam ederken Usagi'yi tekrar gerçeğe dönüştürmek için panelden çıkarır.
Sakai'nin karakterlerinin büyük bir mesafe seyahat ederken konuştuğu birçok sahnede, bu hareketi belirtmek için birden fazla panelde sürekli bir arka plan kullanır. “Kahraman” da bulunan dizisi, Usagi ve Leydi Mura'nın konuşurken yolculuklarına devam etmelerinin en önemli örneğidir. Paneller arasında hareket ederken hareket net ve temizdir.
Usagi Yojimbo'nun hikayeleri her zaman bir çizgi roman okuyucusu olarak deneyimimin bir parçası olmuştur. Büyürken babam, "Ronin" in ne olduğu veya Sakai'nin kullandığı Japon hikaye anlatımının farklı yönleri gibi farklı anlamları açıklardı. Yolculuğunun farklı bölümlerinde Usagi'ye eşlik eden karakterler de hikayenin geneline katkıda bulunur. Çeşitli karakterlerin ahlaki ahlakı da çizgi romanın derinliğine katkıda bulunan takdire şayan bir özelliktir. Ustasız bir samurayın hırsızlıktan ya da bir haydutun hayatından kendisini geçindirmek için başvurması alışılmadık bir şey değildir, ancak Usagi sadık ve onurlu kalır. Onurlu karakterin teması, bir Ronin ödül avcısı olan Stray Dog'a da uzanıyor. Başıboş Köpek ilk bakışta oldukça kaba bir karakter gibi görünse de, okuyucu sonunda tüm ödüllerinin daha sonra desteklediği ve sevdiği bir yetimhaneye bağışlandığını öğrenir. Sakai'nin birkaç öyküsünün bu kısa incelemesinde, Usagi'nin saygın karakteriyle tanışıyoruz ve sonunda kahramanın dürüst, adil ve doğru olan yolu seçerse asla başarısız olmayacağını ortadan kaldırabiliriz.
Bu sayı renkli okumak için harika bir muamele olsa da, gerçek ustalık Sakai'nin hikaye anlatımında yatmaktadır. Ana karakter olarak antropomorfik bir tavşanla karıştırılan zamanlama ve duygusal tasvir duygusu, çeşitli Japon masallarını anlatmanın dahice bir yolu olduğunu kanıtladı. Kemerinin altında 35 yılı aşkın bir süredir (ve umarız çok daha fazlasının da gelmesi) Sakai, bir hikaye anlatıcısı ve sanatçı olarak saygı duyulan statüsüne kavuşur.
ichi.pro/tr/usagi-yojimbo-bunraku-ve-stan-sakai-den-diger-hikayeler-84181380909104